Playmobil Blog

ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΓΥΡΩ ΜΑΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ, ΤΟΝ PLAYMOBIL

Πέμπτη, Οκτωβρίου 12

Ποινικό αδίκημα η άρνηση της γενοκτονίας των Αρμενίων;


Το Γαλλικό κοινοβούλιο σήμερα θα συνέλθει για να συζητήσει και να ψηφίσει μια πρόταση νόμου, οποία ποινικοποιεί την άρνηση της γενοκτονίας των Αρμενίων. Η πρόταση προβλέπει ποινές έως 1 έτος φυλάκιση και 45,000 Ευρώ πρόστιμο για τους πολίτες που αρνούνται το γεγονός της γενοκτονίας από τις δυνάμεις της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Οι βουλευτές είναι διχασμένοι σχετικά με αυτή την πρόταση, αν και τα περισσότερα ειδησεογραφικά σωματεία μεταδίδουν ότι η πρόταση τελικά θα ψηφισθεί και θα αποτελέσει επίσημο νόμο του Γαλλικού κράτους. Το γεγονός έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια και μεγάλη κρίση στις σχέσεις Τουρκίας-Γαλλίας.

Η παραπάνω είδηση με προβλημάτισε ιδιαίτερα και αποφάσισα να τη μοιραστώ μαζί σας. Από την μια πλευρά οι Τούρκοι και ότι εκφράζουν (και/ή μας έχουν μάθει να εκφράζουν για εμάς). Από την άλλη πλευρά σε ένα δημοκρατικό κράτος της Δύσης οι σοσιαλιστές δρώντας ως θεματοφύλακες της πολιτικής ορθότητας ζητούν να τιμωρείται η άρνηση ενός ιστορικού γεγονότος.

Τι πιστεύετε?

16 Comments:

  • At Πέμ Οκτ 12, 01:45:00 μ.μ., Blogger neTpen said…

    Το να ποινικοποιείται μια γνώμη (όποια κι αν είναι αυτή) είναι απαράδεκτο.

    Τα είπε ωραία και το Συνιστολόγιο.

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 02:42:00 μ.μ., Blogger Greg said…

    Το έχω ξαναπεί και δεν φοβάμαι να επιμείνω:

    Ο "εκσυγχρονισμός" (που διατρέχει όλα τα κόμματα στη Δύση) θα καταρεύσει από τον ίδιο του τον παραλογισμό!

    Γιατί μη μου πείτε ότι δεν αποφάσισαν δημοκρατικά οι Γάλλοι...

    Και είχε προηγηθεί και η ποινικοποίηση της άρνησης του ολοκαυτώματος να μην ξεχνιώμαστε... που δεν είδα να εγείρει αντιρήσεις

    Και η εκστρατεία εξοστρακισμού στην κυριολεξία του βραβευμένου σκηνοθέτη Χάντκε, όταν μίλησε για το παραμύθι της γενοκτονίας των Μουσουλμάνων της Βοσνίας.

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 03:14:00 μ.μ., Blogger dodos said…

    Ακραία έκφραση τής "πολιτικής ορθότητας", που προσεγγίζει τα όρια ολοκληρωτισμού. Σοσιαλιστές σε σύγχυση;...

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 10:34:00 μ.μ., Blogger Playmobil said…

    Συμφωνώ με όλα τα σχόλια. Όταν η πολιτική ορθότητα τραβηγμένη από τα μαλλιά μετατρέπεται σε φασισμό.

     
  • At Παρ Οκτ 13, 04:18:00 μ.μ., Blogger Stavros Katsaris said…

    Είμαι προβληματσιμένος και 'γω από αυτή την ιστορία!
    Την βρίσκω υπερβολική από τη στιγμή που η Γαλλία έχει αναγνωρίσει τη σφαγή από την άλλη πλευρά σκέφτομαι το εξής, όταν κάποιος αρνείτε ένα ιστορικό γεγονός είναι σαν να αρνείσαι την ύπαρξη ενός ανθρώπου.
    Δηλαδή αν σε κάποιον που έχσε τους γονείς του στο ολοκαύτωμα πεις πως το ολοκαύτωμα δεν έγινε θα πρέπει να του εξηγήσεις και που βρίσκονται οι συγγενείς του!
    Γιατί το ολοκαύτωμα ή την σφαγή την αρνείσαι τους ανθρώπους όμως δεν μπορείς να τους εξαφανίσεις!

     
  • At Παρ Οκτ 13, 05:15:00 μ.μ., Blogger Playmobil said…

    Ναι ρε Σταύρο, συμφωνώ είναι σαν να αρνείσαι την υπάρξη ενός ανθρώπου. Αλλά για δες: Ας υποθέσουμε ότι βρίσκεσαι απέναντι μου και αρνούμαι ότι σε βλέπω, παρότι 100 παρατηρητές σε βλέπουν επίσης. Μου λένε ότι είσαι εγώ συνεχίζω να το αρνούμαι.

    Θα καταλήξω στη φυλακή ή στο τρελοκομείο?

     
  • At Παρ Οκτ 13, 10:18:00 μ.μ., Blogger Stavros Katsaris said…

    Ναι ξέρω και καταλαβαίνω την παραλογία, όμως πρόσεξε δεν λέω ακριβώς αυτό,
    ας υποθέσουμε οτι ο πατέρας μου σφαγιάστηκε από Τούρκους.
    Δεν ξαναγύρισε σπίτι.
    Δεν τον ξαναείδα.
    Και ξαφνικά μου λες εσύ που είσαι Τούρκος πως ο πατέρας μου δεν σκοτώθηκε ποτέ από Τούρκους.
    Ξέρω είναι πολύ απλοϊκό και δεν ξέρω καν αυτό που υποστηρίζω είναι το σωστό απλά σκέφτομαι πως μπορεί να νιώθει κάποιος που το βιώνει!

     
  • At Σάβ Οκτ 14, 04:46:00 μ.μ., Blogger Ζαρατούστρα said…

    Playmobil,
    Θίγεις όχι ένα, αλλά πολλά θέματα, εξίσου αξιόλογα... Έχω σκόρπια να πω τα εξής (σορρυ για την αρίθμηση, δεν υπαγορεύω, απλά για να δείξω ότι γράφω ασύνδετα):

    1) Θεωρώ απο δογματικό έως φασιστικό να λέμε "οι Τούρκοι," "οι Έλληνες," "οι Κοζάκοι..." Ποιοί Έλληνες; ο Σεφέρης ή ο Ψινάκης; ο Βενιζέλος ή ο Μαρκεζίνης; Αυτή η σχηματοποίηση των κοινωνικών ομάδων ποτέ δεν με βρήκε σύμφωνο... Υπάρχουν κάτοικοι οποιασδήποτε χώρας που είναι εγκληματίες και άλλοι που είναι άγιοι... Και υπάρχουν ενεργειες στην ιστορία μιας χώρας αξιόλογες και άλλες ατυχείς.

    2) Το να επιβάλεις μια ιστορική εκδοχή (όσο σωστή ή λάθος και αν τη θεωρούμε εμείς τώρα) ως νόμο του κράτους είναι νομίζω φασισμός, που θα ζήλευε ο Γκαίμπελς και ο Χίτλερ. Δίνει πάτημα σε οποιονδήποτε ισλαμιστή να πει "οι Ευρωπαίοι μας μισούνε."

    3) Οι Γάλλοι ήταν ανέκαθεν προτοπόροι σε κοινωνικές εξελίξεις (κοινωνικές επαναστάσεις, ισότητα, ανεξιθρησκεία κλπ.) αλλά έχουν αμέτρητα κατάλοιπα όσον αφορά το πρόσφατο αποικιοκρατικό τους παρελθόν. Δεν μπορώ να φανταστώ τι απωθημένα κρατάνε ακόμη απο τη πορεία τους στην Αλγερία και απο τι θέλουν να κρυφτούν ή απαλλαγούν.

    4) Μια περσινή γαλλική ταινία, η Αυτοκρατορία των Λύκων, ήταν αφορμή να καταλάβω ότι κάποιοι Γάλλοι έχουνε μεγάλη τουρκοφοβία. Δεν ξέρω που οφείλεται και αν είναι δικαιολογημένη.

     
  • At Σάβ Οκτ 14, 08:10:00 μ.μ., Blogger BadlyDrawnBoy said…

    Είμαι κατά όλων των ποινικοποιήσεων εκτός αυτών που είναι απολύτως απαραίτητες - αλλά μη με ρωτάτε ποιές είναι αυτές.

     
  • At Σάβ Οκτ 14, 08:11:00 μ.μ., Blogger BadlyDrawnBoy said…

    Α ναι, ρ΄΄ιξτε και μια ψήφο στου Μπουτάρη αυριο για να έχετε τη συνείδησή σας ήσυχη.

     
  • At Σάβ Οκτ 14, 10:40:00 μ.μ., Blogger Playmobil said…

    Ζαρατούστρα,
    Συμφωνώ με τις επισημάνσεις σου.

    BadlyDrawnBoy,
    Έτσι σκατά που είναι η κατάσταση με τίποτε δεν μπορω να έχω ήσυχη εγώ τη συνείδησή μου

     
  • At Κυρ Οκτ 15, 06:34:00 μ.μ., Blogger Jason said…

    Θα συμφωνήσω πλήρως με τον ζαρατούστρα.

     
  • At Τρί Οκτ 17, 04:12:00 μ.μ., Blogger ioannisk said…

    Δεν έχω άποψη για το θέμα, δηλαδή αν θα πρέπει να ποινικοποιούμε αμφισβητήσεις γενοκτονιών κλπ. Σε μία ιδεατή κοινωνία δεν θα έπρεπε να είχαμε τέτοιες απαγορεύσεις αλλά δεν είμαστε πολύ μακρυά.

    Μία παρατήρηση όμως: στην Γαλλία κυβερνάνε οι Συντηρητικοί (UMP) και όχι οι Σοσιαλιστές (PS). Σε λίγους μήνες έχουν εκλογές, για πρόεδρο και κυβέρνηση, και οι Αρμένιοι είναι 500.000 στην Γαλλία και έχουν ένα πολύ ισχυρό λόμπι.

     
  • At Τρί Οκτ 17, 04:13:00 μ.μ., Blogger ioannisk said…

    "αλλά δεν είμαστε πολύ μακρυά." --> αλλά είμαστε πολύ μακρυά.

     
  • At Τρί Οκτ 17, 05:52:00 μ.μ., Blogger tassoula said…

    Κοίτα ποινικό αδίκημα δεν το λές. Αλλά και πώς να το πείς.
    Αν οι Γερμανοι αρνηθούν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης (λέμε τώρα.Ξέρω οτι είναι στα όρια της παράνοιας) που πήγε τόσος κόσμος? Μπορει οι Τούρκοι να αρνηθούν την εισβολή.Δεν έγινε?
    Κάποιοι λαοί θα πρέπει να έχουν επίγνωση της ιστορίας τους (& οι Γαλλοι).Πώς θα γίνει αυτό??
    Όπως φάνηκε είμαι λίγο μπερδεμένη με το θέμα...

     
  • At Κυρ Οκτ 28, 12:23:00 μ.μ., Blogger mickey said…

    Για τους αρνητές του Ολοκαυτώματος, της Γενοκτονίας των Αρμενίων και όσους άλλους αμφισβητούν αποδεδειγμένα ιστορικά γεγονότα, προσωπικά επιφυλάσσω την ίδια αντιμετώπιση με όσους πιστεύουν πως η Γη είναι επίπεδη ή καταγόμαστε από τον Σείριο.

    Αν ξεκινήσουμε να ποινικοποιούμε γνώμες που δεν ανταποκρίνονται στην Αλήθεια πού ακριβώς θα σταματήσουμε; Χώρια που σε κάποια άλλα (όχι τα παραπάνω) ζητήματα η Αλήθεια δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη. Πώς θα αντιμετωπιστεί η σύγχυση που θα επακολουθήσει; Η αλήθεια θα γίνει υπόθεση... νομικών διαδικασιών και τετελεσμένων;

    Η αλήθεια και το ψεύδος (όπως κι αν ορίζονται) θα πρέπει να αποδεικνύονται και όχι να ποινικοποιούνται. Εκείνο που θα πρέπει να ποινικοποιείται είναι η άρνηση της ΓΝΩΜΗΣ - και όχι κάποιων γεγονότων.

    (φυσικά θα πρέπει να υπάρξει κι ένα νομικό πλαίσιο ώστε η οποιαδήποτε "γνώμη" να μη θίγει άλλα βασικά δικαιώματα - εκεί πράγματι μπορούμε να βελτιώσουμε κάτι)

     

Δημοσίευση σχολίου

<< Home