Playmobil Blog

ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΓΥΡΩ ΜΑΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ, ΤΟΝ PLAYMOBIL

Τετάρτη, Οκτωβρίου 11

Μαθητικές Καταλήψεις - για μια καλύτερη παιδεία


Ενώ η απεργία των δασκάλων ολοκληρώνει την 4η εβδομάδα, και αυτή των καθηγητών επιταχύνει, ένας βαρύς προβληματισμός ενσκήπτει στα πεφωτισμένα μυαλά όλων εκείνων που νοιάζονται για την Παιδεία και τη μόρφωση των παιδιών μας:

O Καραμανλής σε υπόγεια συνεννόηση με τον Χριστόδουλο, τα έκαναν πλακάκια με τον Θεό που εδώ και 3-4 μέρες βρέχει καρεκλοπόδαρα σε όλη την Ελλάδα. Τα ΜΜΕ αμέσως άρπαξαν το θέμα και η προσπάθειες για καλύτερη παιδεία εξορίστηκαν από τα έτσι και αλλιώς μονοθεματικά δελτία ειδήσεων.

Στα Παράθυρα, τη θέση πεφωτισμένων Ελλήνων, όπως η Κα Μαριέτα, ο Κος Μπράτης (ή κάπως έτσι) της ΔΟΕ και άλλων, κατέλαβαν Ψωμιάδηδες, επαρχιώτες δήμαρχοι και κοινοτάρχες και άνδρες ντυμένοι μετεωρολόγοι. Αίσχος, ντροπή και κατάντια.

Όμως ο αγώνας θα συνεχισθεί και θα επανέλθει θεαματικά μετά τις δημοτικές εκλογές στα Παράθυρα της Τηλεοπτικής μας Δημοκρατίας. Καθώς οι δάσκαλοι αρχίζουν να υποκύπτουν στο στυγνό εκβιασμό της αντιλαϊκής κυβέρνησης χάνοντας το εισόδημα που εκείνη τους αφαιρεί λόγω της απεργίας και αναγκαζόμενοι να κάνουν και 4η και 5η και 6η και 7η και 8η δουλειά για να τα φέρουν πέρα, στρατιές αποφασισμένων μαθητών – εκκολαπτόμενων ταξικών ηρώων προωθούνται στο μέτωπο έτοιμοι για την τελική αναμέτρηση στο ηρωικό Σταλιγκράντ (γουπς, στην ηρωική Μητροπόλεως εννοούσα). Οι μαθητές δεν πληρώνονται από την κυβέρνηση και έτσι δεν έχουν τίποτε να χάσουν, παρά μόνο πολλές μα πολλές ώρες βαρετών και άχρηστων μαθημάτων, γιούπι !!! Ο αγώνας θα χρηματοδοτείται χωρίς περιορισμούς από το γενναιόδωρο χαρτζιλίκι των (α)φε(λ)λών γονέων.

Ήδη 150 έως και 200 οχυρά του εχθρού έχουν καταληφθεί, τα όργανα του πολέμου (καθηγητές) έχουν αιχμαλωτισθεί. Τα άλλοτε περήφανα καλογυαλισμένα όπλα και εργαλεία του κατεστημένου (θρανία κλπ.) άχρηστα πλέον στοιβάζονται στα προαύλια , δημιουργώντας αναχώματα σε πιθανή προσπάθεια ανακατάληψης των φασιστών.

Ας σοβαρευτούμε όμως λίγο. Αντιγράφω μερικά από τα αιτήματα των μαθητών:

“Οι μαθητές συμπαρίστανται στον αγώνα των δασκάλων και ταυτόχρονα προβάλλουν τα αιτήματα της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ), την κατάργηση του φακέλου αξιολόγησης του μαθητή που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, την κατάργηση της βάσης του «10» κ.ά.”

Ας αναλύσουμε τώρα τα αιτήματα του λαϊκού αγώνα:

1. Οι μαθητές συμπαρίστανται στον αγώνα των δασκάλων
Μπράβο τους, στον αγώνα των γονιών τους θα συμπαρασταθούν ποτέ; Στον αγώνα των Ελλήνων φορολογουμένων;

2. και ταυτόχρονα προβάλλουν τα αιτήματα της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας
Και γαμώ τις δωρεάν! Με τα πολυήμερα σχολεία-parking και μερικές άλλες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα συν την οικονομική στενότητα, τα ιδιωτικά σχολεία έβλεπαν τα 4 τελευταία χρόνια σταθερά των αριθμό των μαθητών τους να περιορίζεται. Με τις απεργίες και τις καταλήψεις, στα ιδιωτικά γίνεται της πουτάνας στις εγγραφές, σε λίγο οι μαθητές θα στοιβάζονται στις τάξεις κρατούμενοι από τις χειρολαβές.

3. την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ)
Μαζί σας 10000% κύριοι. Εδώ συμφωνούμε.

4. την κατάργηση του φακέλου αξιολόγησης του μαθητή που προωθεί το υπουργείο
Τι είναι αυτός ο περίφημος φάκελος αξιολόγησης; O φάκελος αξιολόγησης θα τηρείται από τους εκπαιδευτικούς και σε αυτόν θα καταγράφεται με κάθε λεπτομέρεια η πορεία του μαθητή. O φάκελος θα παραδίδεται στους γονείς με τη λήξη της χρονιάς. Επειδή βαριέμαι να ξανασχολιάζω τα αυτονόητα, εδώ ένα μόνο μικρό και περιεκτικό σχόλιο: Και η μαλακία έχει τα όριά της.

5. την κατάργηση της βάσης του «10»
Περίμενα πιο προωθημένα αιτήματα, όχι μονόπλευρα αγκυλωμένα σε διεκδικήσεις του προηγούμενου αιώνα. Θα περίμενα κάτι σαν: «κατάργηση των βαθμών, πέρασμα των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με επετηρίδα (η κατάργηση της οποίας θα αποτελέσει το έναυσμα της επόμενης γενιάς εξεγέρσεων), χωρίς όρους πρόσληψη όλων στο δημόσιο με βασικό μισθό 5,000 Ευρώ με παράλληλη ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά. Τέλος αναγνώριση στους (α)καταληψίες χρόνου Εθνικής Αντίστασης και προσμέτρηση στα συντάξιμα»

Πότε όλα αυτά;

Μετά τις δημοτικές σε οποιοδήποτε δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασή σας.

13 Comments:

  • At Τετ Οκτ 11, 01:48:00 μ.μ., Blogger s.frang said…

    3. την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ). Μαζί σας 10000% κύριοι. Εδώ συμφωνούμε.

    Καλό είναι που συμφωνούμε άπαντες, το θέμα είναι πού θα βρεθούν τα χρήματα αυτά για το 5%, όταν αυτή η περήφανη χώρα διοργάνωσε πριν μερικά χρόνια Ολυμπιακούς Αγώνες και μόνο ελάχιστα σαλταρισμένοι -αντεθνικά στοιχεία- εναντιώθηκαν σ' αυτό το όραμα του νεοελληνισμού. Τώρα που πληρώνουμε χρέη, μίζες, αρπαχτές και θα πληρώνουμε και τα επόμενα 20 χρόνια, περιμένω προτάσεις πού θα βρεθούν χρήματα για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς!

    5. την κατάργηση της βάσης του «10»

    Κι εγώ συμφωνώ απόλυτα, ζητώ να καθιερωθεί αρχικά η βάση του 12 και μετά βλέπουμε. Τώρα παίρνουν απολυτήριο αρκετά άτομα, τα οποία δυσκολεύονται να προσανατολιστούν σε ένα χάρτη της Αθήνας ή της Ελλάδας, τα οποία δεν μπορούν να βάλουν σε μια σωστή χρονολογική σειρά σημαντικά ιστορικά γεγονότα σχετικά με την Ελλάδα και την Ευρώπη, που γράφουν εξόχως ασύντακτα και ανορθόγραφα κείμενα. Με λίγα λόγια, έχουν (όχι όλοι, είπαμε αρκετοί, πολλοί περισσότεροι από 0 που θα έπρεπε να είναι) τα προσόντα για να γίνουν βοηθοί των Ευρωπαίων συμπολιτών μας, οι οποίοι βέβαια με τέτοιο χαμηλό επίπεδο γνώσεων και δεξιοτεχνιών ποτέ δεν θα έπαιρναν Bacalaureat, Abitur κλπ.

     
  • At Τετ Οκτ 11, 04:58:00 μ.μ., Blogger Darthiir the Abban said…

    Οι μαθητές πάντα έχουν την τάση να υπερβάλουν και να ζητούν παράλογα πράγματα (αλλιώς δεν θα ήταν μαθητές αλλά φτασμένοι πολίτες)

    Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως από μόνο του το (3) δεν είναι αρκετό για να κατέβουμε όλοι στους δρόμους.

    Το (1) τώρα... θα έλεγα ότι οι δάσκαλοι αυτή τη στιγμή "δουλεύουν" για όλους τους Έλληνες φορολογούμενους. Άρα η στήριξή τους είναι υπέρ των Ελλήνων φορολογούμενων (και γενικότερα καλό θα ήταν κάποτε να μάθουμε όλοι μας να ζητούμε τα δικαιώματά μας αλλά και να υπερασπιζόμαστε τα ίδια δικαιώματα για λογαριασμό των άλλων - δημοκρατία λέγεται αυτό). Το (2) είναι απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας. Μου είναι αδιάφορα τα ιδιωτικά σχολεία και δεν μου αρέσουν γενικά οι επαγγελματίες δάσκαλοι. Μόνο οι λειτουργοί μου αρέσουν και ως λειτουργοί πρέπει να ανταμοίβονται. Επειδή το κράτος θέλει να ευεργετήσει τις τσέπες κάποιων και καταστρέφει την δωρεάν παιδεία, δεν σημαίνει ότι δεν θα αντιδράσει ο κόσμος. Όποιος θέλει (να καταστρέψει το παιδί του κατά την γνώμη μου) ας το στείλει σε ιδιωτικό, η σωστή δωρεάν εκπαίδευση πρέπει να υπάρχει για όλους και αυτό επίσης αποτελεί λόγο για να παραμείνουμε αδιάλλακτοι απέναντι σε κυβερνήσεις που δεν το καταλαβαίνουν. Το (4) είναι το χαζο-αίτημα. Βέβαια δεν ξέρω τί ακριβώς είναι "ο φάκελος", και το "φακέλωμα" είναι αντισυνταγματικό. Γενικά πάντως είμαι εναντίων κάθε μορφή παρακολούθησης από τρίτους (όχι από την οικογένεια). Το (5) είναι το λάθος των μαθητών. Απλά μέσα στην κλασική νοοτροπία που οι οικογένειές τους τα έχουν μάθει, δεν καταλαβαίνουν ότι πρέπει να προσπαθούν αλλά τα θέλουν όλα στρωμένα. Οι γονείς φταίνε γι' αυτό το αίτημα με την συμπεριφορά τους και όχι οι μαθητές. Άλλωστε, οι γονείς ήταν αυτοί που εξανάγκασαν το σύστημα εκπαίδευσης να καταργεί σιγά σιγά τις βάσεις προβίβασης ανά τάξη. Μέγα λάθος.

     
  • At Τετ Οκτ 11, 10:14:00 μ.μ., Blogger g help me said…

    Να προσθέσω, ότι πριν φθάσουμε στο τέλος, πρέπει να περάσουμε από την αρχή...

     
  • At Τετ Οκτ 11, 10:21:00 μ.μ., Blogger tassoula said…

    Συμφωνώ με τον g help me!Καλό βράδυ!

     
  • At Τετ Οκτ 11, 11:39:00 μ.μ., Blogger Playmobil said…

    @s.frang
    Σωστά το θέτεις για το 5%. Μήπως πρέπει κάποια στιγμή τα δύο μεγάλα κόμματα να συμφωνήσουν σε μια κοινή μακρόπνοη στρατηγική για την παιδεία. Μέρος αυτής της στρατηγικής είναι και το πως θα εξοικονομηθούν τα χρήματα από τις σπατάλες, τις φιέστες και τις ρεμούλες για να βρούμε το 5% για την παιδεία.

    @ Darthiir the Abban
    Συμφωνώ με την υπενθύμιση σου ότι πρέπει αφενώς να μάθουμε όλοι μας να ζητούμε τα δικαιώματά μας αλλά παράλληλα να μην παραλείπουμε να υπερασπιζόμαστε τα ίδια δικαιώματα για λογαριασμό των άλλων. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να υπερασπίζομαι τα δικαιώματα των άλλων όταν πιστεύω ότι βλάπτουν το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

    Και εμένα δεν μου αρέσουν οι επαγγελματίες δάσκαλοι και τα ιδιωτικά σχολεία. Για πολλούς και ποικίλους λόγους, ανάμεσα στους οποίους το γεγονός ότι ως φορολογούμενος πληρώνω για την δημόσιο δωρεάν παιδεία. Συμφωνώ ότι το κράτος με ποικίλους τρόπους στρέφει τους πολίτες στην ιδιωτική παιδεία (όπως και την υγεία κλπ. κλπ.). Δεν φταίει όμως μόνο το κράτος. Μεγάλο ποσοστό ευθύνης φέρουν και οι διδάσκοντες και η τωρινή κατάσταση νομίζω ότι αποτελεί ένα ισχυρό επιχείρημα προς αυτή την κατεύθυνση.

     
  • At Τετ Οκτ 11, 11:40:00 μ.μ., Blogger Playmobil said…

    g help me & Tassoula,

    Όχι πάντα, αν πηγαίνουμε ανάποδα?

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 12:21:00 π.μ., Blogger Odysseas said…

    Αφήστε τα να κάνουν καταλήψεις τα παιδιά. Εδώ ένας από τους υποψήφιους δημάρχους της Αθήνας παρουσιάζει ως βασικό του επίτευγμα τη συμμετοχή του σε μαθητικές και φοιτητικές καταλήψεις. Διαβάστε το βιογραφικό του, αξίζει. Τα παιδιά ξέρουν τι κάνουνε, προετοιμάζονται για μεγάλη καριέρα.

    Και μια ερώτηση: γιατί οι εκπαιδευτικοί δεν κάνουνε πορείες τα απογεύματα μετά το τέλος των μαθημάτων για να δείξουν και ότι σέβονται τη δουλειά τους και τους μαθητές τους; Μήπως σέβονται περισσότερο τα φροντιστήρια τους;;;

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 12:50:00 π.μ., Blogger dodos said…

    Πόσο έλεύθερα αποφασίζουν οι μαθητές τις καταλήψεις;

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 08:03:00 π.μ., Blogger tassoula said…

    αναλόγως πως βλέπεις το ανάποδα..
    καλημέρα!!

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 11:39:00 π.μ., Blogger Playmobil said…

    odysseas,
    Έχεις κανένα link?

    dodos,
    Έχω την εντύπωση ότι σε γενικές γραμμές αποφασίσουν ελεύθερα. Μυρίζομαι ότι το θέμα είναι ότι από τους 500 για παράδειγμα μαθητές, στις συνελεύσεις που αποφασίζουν προσέρχονται οι 100.

    tassoula,
    Καλημέρα Μητέρα -:) To ανέκδοτο με τον πόντιο που πήγαινε στη λεωφόρο σο αντίθετο ρεύμα το γνωρίζεις?

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 08:45:00 μ.μ., Blogger Odysseas said…

    http://www.syn.gr/cv/tsipras.htm
    http://www.anoihtipoli.gr/index.php

    Προσέξτε στο πρώτο link ποια ήταν η σημαντικότερη στιγμή της καριέρας του...
    Επίσης προσέξτε σε τι ηλικία γράφτηκε στην ΚΝΕ. Αν είναι δυνατόν...

     
  • At Πέμ Οκτ 12, 10:31:00 μ.μ., Blogger Playmobil said…

    odysseas,
    -:)

     
  • At Τρί Οκτ 17, 04:01:00 μ.μ., Blogger ioannisk said…

    Με πρόλαβε ο Οδυσσέας. Είναι πολύ πιθανόν οι αρχηγοί των καταληψιών να είναι υποψήφιοι του ΣΥΝ ή του ΚΚΕ σε 10 - 15 χρόνια και να μας λένε για την ανανέωση της πολιτικής. Τώρα ανανέωση της πολιτικής και να ακούω ένα τριαντάχρονο να λέει ότι έλεγε ένας εξιντάχρονος πριν από 30 χρόνια δεν την καταλαβαίνω. Το καλύτερο CV σε αυτό το θέμα το έχει ένας υποψήφιος στις Γαλλικές προεδρικές εκλογές το 2002 (νομίζω πως ήταν 28) όπου για να γεμίσουν μία σελίδα έβαζαν: “Πρόεδρος της τάξης του στην 2α λυκείου”, “Μέλος της ομάδας που έκανε κατάληψη στα Mac-Do το 2001” κλπ. Είχε πάρει και καλό ποσοστό 3 με 5%, δεν θυμάμαι το όνομα του.

    Πάντως ο τσίπρας μου θυμίζει πολύ το λαϊκό άσμα “Πότε Βούγιας, Πότε Κούγιας”.

    Το 5% δεν μου λέει τίποτα εκτός από ένα σύνθημα. Δεν νομίζω πως η ποσότητα χρήματος σημαίνει αυτόματα και βελτίωση στην παιδεία. Θα έπρεπε να δώσουμε έμφαση στην αποδοτικότητα των εξόδων στην παιδεία αλλά αυτό είναι και δύσκολο και δεν πουλάει σαν σύνθημα.

    Το τραγικό είναι πως το αποτέλεσμα της σημερινής κατάστασης, όπως σημειώνει και ο Playmobil, είναι να αυξάνεται η ζήτηση για ιδιωτικά σχολεία, δηλαδή να γίνεται ταξική η παιδεία: όσοι έχουν χρήματα θα έχουν και καλή παιδεία. Δωρεάν “παιδεία” θα έχουν οι μη έχοντες.

    Υ.Γ. τα παιδιά μου θα τα στέλνω σε ιδιωτικό σχολείο συγνώμη αλλά για εμένα παιδεία (για μαθητές) δεν είναι ούτε οι καταλήψεις, ούτε οι απεργίες, ούτε η κατήχηση.

     

Δημοσίευση σχολίου

<< Home